Morsdag <3

Ber om ursäkt för extremt dålig uppdatering!
Men saker har hänt i mitt liv som jag inte tänker dra upp här och det har gjort att jag tappat suget på bloggandet just nu.
Kan säga på en gång att jag mår bra, bebisen mår bra och Dino och jag har det lika bra som vanligt, så slipper ni spekulera i det nå mer ;)

Morsdag i dag alltså! Stor puss till min mamma som är den bästa mamman i hela världen! Jag ska bli som hon sen!

Bara för att jag inte kan visa hela världen min bebis ännu, För att jag skyddar den med hela min kropp och själ betyder inte det att jag inte är en mamma. Jag är mamma nu! och därför förtjänar jag att firas idag också!
Därför har jag fått chokladpudding, fått tvätten tvättad och nu ska jag bli bjuden på mat. Allt såklart utav världens bästa pojkvän.

Vad har hänt annars då?? Jo vi har varit på föräldragrupp igen, denna gång gick vi igenom vilka bedövningar det finns att få när det är dags för förlossning. Jag har inte tänkt så mycket på det där, Det får bli som det blir när det väl är dags, Jag litar helt och hållet på att barnmorskorna gör sitt jobb och ger mig det som är bäst för mig och bebisen i den situationen.

Imorrn ska vi hälsa på barnmorskan igen, å lyssna på Lilla Hjärtats lilla hjärta.






Kommentarer
Postat av: Marie KPS

Hej hej ett litet tips ang smärtlindring på förlossningen. Säg till de på förlossningen att de ska säga till dig när du kan få smärtstillande mm,, Jag fick inget för att jag inte sa till och sen när jag var öppen 8cm så var det försent! Nu gick det ju bra ändå men jag blev lite rädd först när jag inte fick nåt och ingen hade frågat! Men det är ju inte så lätt att veta när det är första gången, och allt är väldigt nervöst och så! Ett litet tips bara.. :) När var det nu igen som bäst före datumet går ut? :) Kram kram Marie KPS

2011-05-31 @ 23:16:46
Postat av: Malin

Tack Marie att du sa det, det ska jag komma ihåg. Ja för du har ju rätt, hur ska man kunna veta det när det är första gången.. vad dumt..



Den 3 juli är det beräknat. så en månad kvar...om det inte går fortare då, som jag hoppas innerligt på :)

2011-05-31 @ 23:23:04
Postat av: Anonym

Hihi ok GUD vad fort det går, vilket du säkert inte tycker att det gjort hehe... Men min lilla skrutt blir nu den 11e 9 mån och det har gått SJUUUUUKT fort lika länge som jag gick gravid och de 9 mån som gravid kändes ju i slutet som en EVIGHET..

Ja men precis jag var inne på förlossningen i 13 timmar och, fick två sprutor en morfin och nån annan, för att jag skulle slappna av och öppna mig fortare, sen fick jag lustgas vilket var UNDERBART och den hade jag ju hela tiden men trodde ju att de skulle säga till mig om du vill ha något annat så får du ta det nu för snart är det försent men IKKE öppen 8cm och då säger de att nu är det försent för att få något! OK!!!??? Jag fick ju lite panik först men är ju glad idag att det gick såå bra som det gjorde för jag hatar ju allt vad sjukhus & smärta heter! På nåt konstigt sätt så klarar man ALLT och då menar jag verkligen ALLT! SÅ säg att de ska säga till dig om du nu vill ha något! :D Lycka till nu underbara Malin GUUUD vad spännande hihi, ni har något alldeles underbart som väntar er! Jag sa senast idag till min kompis att gud jag sitta och titta på Theo när han gör grejer eller ligger och sover och nästan bli alldeles tårögd över hur jävla mycket man kan älska en sån lite varelse och min kompis höll med fullt ut som har en 2 åring! :) All lycka till er nu! Kämpa på Malin detta klarar du ska du se! det är så FRÄNT!!! Puss puss

2011-06-01 @ 22:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
/>
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0