Glassigt värre

Jag och min älskling hamnar ofta i olika diskussioner.- bra diskussioner alltså. Det beror ibland på att jag är uttråkad och ifrågasätter allt han säger bara för att starta en konversation, men oftast så är det för att vi grubblar på lika mycket konstiga frågor båda två hela tiden.
Elen försvann i morse och därav morgonens/dagens samtalsämne: Vad kom först? Glassen eller frysen?
Argumenten var många och tunga tills vi gav upp och skickade till 118100 <3

Tyvärr svek de mig denna gång med det här svaret:
Troligen tillverkades glass i Europa redan 400f.kr, då Alexander den store, kung i Makedonien var mycket förtjust i en blandning av honung, fruktsaft och mjölk som man frös i hårdpackad snö. Frysen kom betydligt mycket senare.

Då är ju nästa fråga...Jaha vad gjorde de som inte hade nån snö då? blev de utan glass eller? fick de vänta på glassen ända tills frysen uppfanns? och isåfall...vem vann diskussionen då??


                                                VS

Haha I love U baby :)))


Kommentarer
Postat av: D

1-0 Till mej <3

2009-10-22 @ 12:04:59
Postat av: Malin

tsss, vid det här laget borde det stå typ 100-0 till mig nu ;)

2009-10-22 @ 13:57:57
Postat av: D

pfff tvärtom menar du ;) löv u

2009-10-23 @ 12:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
/>
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0