Kanelbullensdag

Shit svenskafolket är det här ett slags skämt or WHAT?!

Jag som jobbar på cafe sen tre år tillbaka har aldrig varit med om liknande.. Är vi så lättlurade att bara för att någon smart företagare kommer på  att bullen ska ha en speciell dag i almanackan så måste det bli hysterirush på vartenda cafe.

Vi på mitt jobb (och jag lovar att precis ALLA andra cafeér i hela Sverige) serverar kanelbullar 365 dagar om året, Så varför varför varför? och varför brusa upp och bli sur för att den lilla bullen råkade ta slut? Allvarligt gubbe...det är en bulle du står och gormar om! skärp dig!
Jag förstår Semeldagen...Du kan inte få tag i semlor  när som hellst på året,,,såå jag köper den iden... Men Kanelbulledag....sätt dig...

Fast jag ska faktiskt inte klaga, den gynnar ju företagarna och där med gynnar det även mig som får behålla jobbet.
Såå tack Kanelbullen! Å grattis på den stora dagen!
Å till er där ute....skulle ni köpa lösgrus bara för att det står i almanackan att det är lösgrusardagen?....troligtvis

...Mongo


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

hahaha, ja håller med dej mäkin =)

2008-10-05 @ 22:38:16
URL: http://annakay.blogg.se/
Postat av: johan

ligger ngt i vad du skriver =)

2008-10-07 @ 14:31:35
Postat av: Johanna

Dax för uppdatering Malin =)

2008-10-09 @ 11:08:33
URL: http://thedaysofjojo.blogg.se/
Postat av: E

uppdatering tack!!!

2008-10-09 @ 18:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
/>
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0