Därför är min pappa bättre än din

Jag har varit sådär korkad igen....

I fredags när jag körde upp på bergviksparkering så slocknade helt plötsligt hela instrumentbrädan...Bensinmätaren var helt död och hastighetsmätaren lika så... Jag körde fram och tillbaka på två parkeringsrutor för att se om det blev något bättre men nope...instrument brädan hade pajat...
Ringde hem till min underbara far som inte kunde hjälpa  mig förtillfället eftersom han bor i Filipstad, men han trodde att det troligtvis bara var en säkring som gått.
Två timmar senare när jag shoppat klart inne på Bergvik sätter jag mig i bilen och åker i väg...när jag kommer på att bilen kanske bara behöver lite fart för att hastighetsmätaren ska röra på sig och att jag faktiskt nästan hade tom tank när jag åkte hemifrån... Blev sådär sur på mig själv igen för att jag är så dum ibland.
Så jag ringde upp pappa och sa att jag klarat att byta säkringen helt själv :)

Han trodde såklart inte på mig och när ja berättade hur det låg till så skrattade han ända tills jag la på...
Har fått pikar om det här av min familj hela helgen... KUL!
Men igår när jag skulle köra bilen så var bensinmätaren helt plötsligt i topp???? (jag har aldrig någonsin haft ekonomi till en fulltankad bil)
Ringde hem till min pappa och undrade om han tankat bilen...?
Då svarar han: Nä du vet Malin, man kan aldrig riktigt lita på din bil, prova att byta en säkring så kanske det blir bra.

hehe Jag tänker inte alltid klart...Men jag har en fulltankad bil och världens bästa pappa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
/>
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0