Den om björnen

Jag har alltid undrat meningen med det här som björnarna pysslar med  under vintern,,, går i ide alltså.
I dag vet jag varför, de är inte lata eller rädda för lite kyla...de är bra  mycket smartare än så.

Tänk att få slippa mörkret, att få slippa höst depressionen. Att få slippa paniken innan jul, att  slippa ångsten innan nyår. att få sova bort alla konstiga tankar och funderingar. Tänk er att för några månader slippa tänka på vikten, på utseendet, på att alltid vara alla tillhands. Sluta tänka på tentor, jobb och pengar. Inte behöva bry sig om att bilen håller på att rosta i hop eller att fortkörningsbötrarna trillar ner i brevinkastet. Att få vara utan de människor som ifråga sätter allt man gör och som bara tillför negativ energi. Tänk att få slippa bråka om vem som ska diska, städa och skura toan. Tänk er att för bara en liten stund sluta jämnföra sig med alla andra, sluta tävla, sluta bry sig. Att bara sluta vara.
Tänk er att bara få krypa ner och ligga sked och vakna upp till en underbar vårmorgon.

(på tok för ynklig i dag tror jag)

....Eller så gör man som fåglarna och sesongar nere på Teneriffa hela vintern.
Dom är inte så dumma i huvet dom heller.
Det kanske vore nått.

Charlie jag älskar dig du är mitt hallonhjärta med exra mycket socker på :)
Tack för att du finns för mig.

 Puss Malin

Ibland får man fakiskt tycka yppeligt synd om sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
/>
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0